terminy pokerowe C

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V
Słownik na podstawie publikacji "Winning Low Limit Hold’em" autor - Lee Jones.
Call (wejście, sprawdzenie) - włożenie do puli kwoty pieniędzy równej ostatniemu zakładowi lub przebiciu. Angielski termin "see" ("I'll see that bet"), również oznaczający sprawdzenie, jest traktowany jako kolokwialny.

Calling Station - słaby, pasywny gracz, który często sprawdza, ale rzadko przebija i pasuje. Gracz tego rodzaju jest mile widziany w grze.

Cap - wykonanie ostatniego dozwolonego przebicia w danej rundzie licytacji. Zazwyczaj jest to trzecie lub czwarte przebicie. Rozdający w Kalifornii lubią używać określeń "Capitola" lub "Cappuccino".

Case - ostatnia karta o danej wartości, jaka została w talii. Przykład: "Flop składał się z kart J-8-3; ja miałem na ręce dwa walety, a on dwie ósemki, i wtedy na stół padła ostatnia ósemka (case eight) i jego czwórka ostatecznie pokonała mojego fula".

Center Pot (pula centralna) - pierwsza pula tworzona podczas rozdania; w przeciwieństwie do jednej lub kilku pul bocznych (side pot) tworzonych w sytuacji, gdy ktoś wejdzie all-in i nie może dalej obstawiać. Stosuje się też nazwę "main pot" (pula główna).

Check Raise (czekanie z przebiciem) - taktyka polegająca na zaczekaniu, a następnie przebiciu, gdy któryś z kolejnych graczy postawi. Czasami można spotkać się z opinią, że jest to zachowanie nieuczciwe lub niezgodne z etyką pokera. To nieprawda. Prawie wszystkie kasyna zezwalają na stosowanie tego zagrania. Jest to ważna taktyka pokerowa. Jest ona szczególnie użyteczna w grach Hold'em na niewysokie stawki, w których potrzebne są dodatkowe siły, aby zawęzić pole walki w przypadku posiadania najlepszego układu.

Check Raise - 1) Czekanie. Niestawienie zakładu z zachowaniem możliwości późniejszego postawienia lub przebicia. Odpowiednik postawienia zerowego zakładu. (2) Inne określenie żetonu do gry w pokera (w języku angielskim).

Cold Call - sprawdzenie więcej niż jednego zakładu za jednym razem. Na przykład, załóżmy, że pierwszy gracz po dużej ciemnej przebija. Teraz każdy kolejny gracz, by pozostać w grze, musi sprawdzić jednocześnie oba zakłady. Takie działanie różni się od sprawdzenia pojedynczego zakładu, a następnie kolejnego (przebicia).

Come Hand - odpowiednik terminu "drawing hand" (układ kart, który wymaga uzupełnienia). Ten termin pochodzi prawdopodobnie z gry w kości.

Community Cards (karty wspólne) - odkryte karty wyłożone na środku stołu pokerowego w grach typu Hold'em i Omaha. Każdy z uczestników rozdania może je wykorzystać przy tworzeniu swojego najlepszego układu. Nazywane są także "board cards" lub "the board" ("stołem").

Complete Hand (pełny układ) - układ tworzony przez wszystkie pięć kart (strit, kolor, ful lub poker).

Connector - określenie odnoszące się do rąk startowych w grze hold'em, składających się z kart o zbliżonej wartości (bezpośrednio ze sobą sąsiadujących). Przykłady: KQ, 76.

Counterfeit - osłabienie wartości posiadanego układu spowodowane tym, że na stole pojawiła się karta o tej samej wartości, co karta z Twojej ręki. Przykład: masz na ręce 87, flop zawiera karty 9-10-J, masz więc strita. Teraz jako czwarta karta dochodzi 8. Powoduje to osłabienie wartości Twojego układu i czyni go prawie bezużytecznym (w tym przypadku łatwo o wyższego strita u przeciwników).

Crack - pokonanie ręki, zazwyczaj bardzo dobrej. Ten zwrot można szczególnie często usłyszeć w odniesieniu do pary asów: "Trzeci raz tej nocy asy na ręce zostały scrackowane (cracked)".

Cripple - osoba rozdająca (rzeczywiście lub tylko nominalnie/teoretycznie) karty w grze. Gdy karty rozdaje profesjonalny (w kasynie lub cardroomie) lub automatyczny (w grze online) krupier, konieczne jest wskazanie przy stole gracza, który byłby symbolicznym rozdającym, ponieważ ciemne i pierwsze zakłady w kolejnych rundach licytacji wpłacają gracze siedzący na lewo od rozdającego. Miejsce to wskazywane jest w każdym rozdaniu przez specjalny żeton (dealer button), który porusza się wokół stołu zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przechodzi do następnego gracza po zakończeniu każdego rozdania.